Fik for life

Elk jaar organiseren we minstens 1 activiteit voor het goede doel. Nu is dat al enkele jaren Fik For Life. De succesformule FIK staat voor een knetterend kampvuur en magnifieke livemuziek, voor jong en oud, scout of geen scout, voor onze verre vrienden, voor onze goede buren. Samen voor het goede doel. Dat in combinatie met een gezellig Glühwein en Jeneverstandje, aangevuld met meer acloholische en non-alcoholische dranken. Meestal kiezen we dan ook voor een goed doel dat met of rond kinderen werkt. In 2014 was dat VZW Kindergeluk. In 2015 kon Fik helaas niet doorgaan.

Voor editie 2016 werd gekozen voor een meer lokaal doel: VZW Jana De Koker Foundation. Jana De Koker was amper 22 maanden oud toen ze overleed aan een zeldzame bloed- en beenmergziekte. Stijn en Cindy uit Aalst laten hun dochter nu verderleven in de Foundation Jana De Koker, dat speelgoed inzamelt voor kankerpatiëntjes. Helaas werd er bij hun zoontje Liam onlangs dezelfde ziekte vastgesteld. De Foundation zorgt ondermeer voor prik-kadootjes en animatie voor zieke kinderen. Enkelen van onze leidingsploeg gingen deze editie ook eens langs bij Music For Life in de Schorre, Boom. Een filmpje vind u hieronder.

Later werd bekend dat we voor Foundation Jana De Koker maar liefst 1134,39 euro konden inzamelen. Hier zijn we als leidingsploeg dan ook zeer fier op! Enkele afgevaardigden vanuit de Foundation kwamen ons bedanken en de overdracht officieel maken met een echte cheque. Wij hopen met onze actie een warm hart toe te dragen naar anderen en hopen alvast op meer top edities in de toekomst.

Editie 2017, we zetten de traditie voort, opnieuw een goed doel dat met kinderen werkt. Dit jaar SOS Schulden op School. Een vzw die streeft naar gelijke onderwijskansen voor ALLE kinderen en jongeren, meer specifiek door aandacht te besteden aan kosten op school. Problemen met schoolkosten kunnen uitsluiting van kinderen en jongeren in de hand werken. SOS Schulden op School vzw neemt bijgevolg uiteenlopende initiatieven om dit tegen te gaan, zoals workshops voor scholen, individuele begeleidingstrajecten voor schoolteams, de uitgave van naslagwerken en brochures, projecten met sociale partners, ad hoc projecten,... Het was weer een ongeloofelijk warme avond met optredens van onder andere Yet2Come en Prozak (De Kreuners tribute). Dit alles heeft 1161,27 euro opgebracht.

site.jpg

Editie 2018, dit jaar ten voordele van De Caspers VZW. Dit is een sportvereniging die zich richt tot kinderen, jongeren en jong volwassenen met een auditieve, motorische of licht mentale beperking, of met autisme die niet terecht kunnen bij een gewone sportclub. Broers, zussen en ouders kunnen ook steeds mee komen sporten en op deze manier wil Caspers vzw ervoor zorgen dat gezinnen zo goed mogelijk en op vrijwillige basis betrokken worden bij hun werking.

voor site2.jpg

Voor deze editie werd er ook gekozen voor een andere opzet. Het concept werd lichtjes aangepast en we houden onze muzikale hoogmis nu vooraan op onze parking. Geen ‘echt’ kampvuur meer maar wel meer vuurkorven, sjorringen en gezellige verlichting, kortom we creëerden een nog gezelligere en knussere sfeer dan voorheen. Een positieve verandering die ons winstbedrag positief deed stijgen. Maar liefst 2209,26 euro ging dit jaar naar De Caspers Aalst. Bijna een verdubbeling dan editie 2017. Een filmpje van ons bezoek aan de warmste week vind u hieronder.

In 2019 kozen we voor Shelter Aalst als goede doel. Shelter ontstond eind 2016 uit bekommernis om een doelgroep die heel kwetsbaar is en momenteel niet altijd bereik wordt door de reguliere hulpverlening. Zij vullen de hulpverlening aan en bieden de jongeren een rustpunt. Sommige jongeren moeten door omstandigheden op eigen benen staan vanaf het moment dat ze wettelijk meerderjarig zijn, ook al zijn ze daar eigenlijk nog niet klaar voor.

best.jpg

Voor deze jongeren, tussen 18 tot 23 jaar, wil Shelter een rol van betekenis spelen. Deze avond bracht weer een ongelooflijk warm bedrag op. Dankzij onze bezoekers konden wij maar liefst 2106,96 euro op. Bedankt en hopelijk tot volgend jaar!

fik.jpg

In 2020 en 2021 is jammer genoeg onze kampvuuravond niet kunnen doorgaan vanwege het coronavirus.

In 2022 hebben wij besloten om af te scheiden van De Warmste Week en hebben dit jaar zelf een goed doel gezocht. Samen zijn we uitgekomen op VZW Kinder Kanker Fonds. Deze organisatie zet hun in om kinderen met kanker en hun gezin een betere levenskwaliteit te bezorgen. Zorg die verschilt van financiële steun tot hulp bij het geestelijk welzijn, extra zorgondersteuning en nog veel meer. Ook na 2 jaar pauze vanwege corona zijn jullie talrijk gekomen en hebben we hierdoor een record opbrengst van 2847,56 euro kunnen verzamelen.

In 2023 hebben we gekozen voor een goed doel dat ons persoonlijk dicht bij het hart ligt namelijk Make a wish foundation. Voor velen onder jullie zal deze organisatie niet vreemd in de oren klinken. Make a wish is een wereldwijde organisatie die de wensen vervullen van kinderen tussen de 3 en 18 jaar die lijden aan een levensbedreigende ziekte. Hun motto is dat als het kind kan geloven dat hun wensen kunnen uitkomen, dat ze ook beter kunnen worden. Ook dit jaar waren jullie allen weer aanwezig en hebben we maar liefst 3285,60 euro verzameld.